Resan till jämtland

Heeejsan igen , efter en låååångt uppehåll, eller va man ska säga. Nu är jag hemma igen och tänkte berätta lite av det jag kommer ihåg, men jag kommer ihåg rätt så mycket, men iallafall.  Vi hade jättekul, eller i alla fall jag, och det var underbart mysigt och varmt, och man kommer hem med brunt ansikte och med en massvis med fräknar, eller jag gör det i alla fall. Har fått masssor av fräknar.. Alla säger att det är gulligt, vad tycker du ?

Onsdag: Vi gick upp vid typ sex, och åkte vid sju. Vi stannade i sundsvall för att häsla på några kompisar till familjen Nilsson, så vi stannade där och fikade och sen åkte vi vidare. Sen stannade vi någonstans för att jag & johanna va hungriga , så vi stannade på ngt korvmojj och köpte pommes med nuggets, skit goottt :D Sen åkte vi vidare, och mottagningen försvann, så vi hade ingen mottagning, vilket var skönt. Vi kom fram vid fyra eller något sånt, och då fixade vi och sånt, sen åt vi och hade mysigt. Och jag kommer faktiskt inte ihåg va vi gjorde senare, om vi åkte skoter eller inte, men strunt samma. En sak kommer jag i ihåg det var att Jag , johanna och sofia blåste upp gummiringarna och gick till en backe som gick ner på isen, så vi åkte ner dära och hade skit kul,.

Torsdag: Ähmmm... Först åkte vi gummiring igen, och haha, tror det bara var jag och johanna, menmen.Idag tror jag att det var då vi åkte ut på en låååång resa me skotrarna i skogen, och bara åkte runt. . :) Och sen på eftermiddagen gick jag och johanna till ett stall, däär jjohannas morfar och hennes moster var, dom skulle hjälpa en 85årig man att köra in en häst, och vi gick före på en liten promenad, vilket var jättemysigt. Sen kommer jag inte ihåg mera.

Fredag: Vi tog skotrarna , och åkte till ett naturreservat eller va det var, så vi grillade kolbullar och myste i solen där, och fiskade. Jag hade napp men den försvann "/ , Sen åkte vi hem på eftermiddagen då vi åkte och körde hästen, i think. Och sen kom Johannas morfar på den brilanta idén att åka gummiring efter skotern, och det var skit kul,!  vi hade ett snörei två ringar , så åkte vi på ängen som låg bredvid huset, och det var hur kul som helst.

Lördag: Ehmmm.. Vid tio eller något sånt tog vi skotrarna och åkte till något ställe där hela byn skulle åka till, och där grillade vi kolbullar och firade påsken, det var skit mysigt. Efter det var det vollyboll på isen, och det var skit kul ! Sen gjorde vi inte så mycket, jo, vi körde ring efter skotern igen, och det var fortfarande lika kul. Men det läskiga den här dagen var att när jag kom in hade jag knall blåa fingrar,  som både va lila, blå, gul, gröna ALLT ! , och det var så sjukt äckligt, och ont gjorde det. Så johanna fixade mina fingrar, gav som marshasch (stavning) och allting, Sen tog vi bara det lugnt.

Söndag: Vi packade, städade, och allting, men på morronen tog johannas pappa ut sin skoter och körde oss, och han gasade i svängarna så vi åkte nästan ut i skogen, haha. Sen vare packning och städning igen, och sen kom det massa folk och vi åt, och sen åkte vi hem vid 19.00, och sen kom vi hem vid 03.00. Då gick vi och la oss, och sen vaknade jag kvart i tolv, och johanna hade tydligen gått upp klockan nio :O , uschusch ! ,  jag åt frukost, och kollade tv. Sen gick vi på en promenad till långsjön och fotade en massa, och sen kom pappa vid halv fyra och då fikade vi, och sen åkte vi hem. Det var kö, så vi stod still, men sen blev det fart igen, och vi kom hem vid fem, eftersom vi skulle till mamma oxå, jag packade upp massor som skulle vara där, och sen när ja kom hit packade jag upp sen satte jag mig hära, och ska äta snart. Har en massa bilder som jag ska ladda upp, men jag har bilder på kamran oxå, men sladden är hos mamma så dom får ni på fredag i think.

Jag fick två påskägg me godis, en present av mamma med knästrumpor och strumpbyxor, och sen ett STOOOORT ägg av johannas föräldrar, med 3 och ett halft kilo med godis, och strumpor. Och sen fick jag ett påskägg av min farbror :)

Men , bilder kommer, puss så längre, / m'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0